Svátek má:
Ivo
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Regiony
Celoroční vzdělávání pedagogů v Plzni završila Letní dílna

Intenzivní čtyřdenní vzdělávací program pro učitele, vychovatele a asistenty pedagogů s názvem Letní dílna v Centru robotiky završil celoroční cyklus vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol.
Letní dílna v Centru robotiky
1. srpna 2024 - 07:00
Po desítkách seminářů a workshopů v průběhu celého školního roku je červencový kurz nejvyhledávanějším vzdělávacím programem. Každoročně se na něj hlásí účastníci z celého Česka, letos například ze Špindlerova Mlýna, Jilemnice či Kroměříže. Téměř padesátka pedagogů si zcela zdarma prošla uceleným komplexem aktivit představujícím moderní technologie ve výuce a aktuální trendy v jejich používání. Od října semináře pokračují, buď v Centru robotiky, nebo v případě zájmu přímo ve školách.
„V Centru robotiky vedeme děti k technice, ale uvědomujeme si, že je potřeba v těchto oborech vzdělávat i jejich učitele. Proto vždy od října spouštíme pro pedagogy semináře a workshopy na témata jako umělá inteligence ve výuce, robotika v různých předmětech, práce s grafickými editory, aplikace na tvorbu videa a animace nebo on-line nástroje využitelné napříč předměty. Je to přibližně 70 kurzů během celého školního roku a pro pedagogy jsou zdarma,“ řekl Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.
Celoroční nabídku vzdělávacích kurzů pomyslně v červenci zakončuje Letní dílna. „Velmi si cením toho, že o vzdělávání mají učitelé zájem i během svého volna. V době letních prázdnin, kdy sami potřebují odpočívat a připravit se na nový školní rok, absolvují tento intenzivní kurz. Těší mě, že se naši pedagogové stále vzdělávají v nových trendech a moderní technologie chtějí ve výuce používat,“ uvedla Lucie Kantorová, náměstkyně primátora pro oblast školství a cestovního ruchu.
Čtvrtý ročník Letní dílny v Centru robotiky se uskutečnil od 22. do 25. července. Tak jako každý rok se i letos dílna zaměřila na určité téma a rozvoj konkrétních kompetenci. „V letošním roce jsme celou akci věnovali tématu televize a televiznímu programu. Během jednotlivých workshopů jsme prostřednictvím filmů, seriálů a televizních pořadů ukázali, jakým způsobem propojit školní výuku s reálným světem kolem nás. Workshopy byly postavené na konkrétních aktivitách z oblasti nové informatiky, rozvíjely digitální kompetence a v neposlední řadě cílily také na rozvoj komunikace, spolupráce a respektu mezi žáky, aktivizující metody a formy práce a formativní hodnocení v procesu výuky,“ popsala Martina Ceková, vedoucí vzdělávání pedagogů v Centru robotiky.
Reakce účastníků potvrzují, že Letní dílna v Centru robotiky je nejvyhledávanějším vzdělávacím workshopem pro pedagogy základních škol. Sbírá samá kladná hodnocení jako například od pana Martina, pedagoga z 1. základní školy v Plzni: „Za uplynulý školní rok jsem absolvoval značné množství různých školení na téma ICT, RVP atd. Musím říci, že v Centru robotiky to byla ‚jiná liga‘. Naprosto skvěle připravené, promyšlené, provázané, do detailu dotažené, jedním slovem fantastické. Byl to jedinečný koncert, na který budu dlouho vzpomínat, a o příštím školení o prázdninách je v mém případě zcela jistě rozhodnuto.“
„V Centru robotiky vedeme děti k technice, ale uvědomujeme si, že je potřeba v těchto oborech vzdělávat i jejich učitele. Proto vždy od října spouštíme pro pedagogy semináře a workshopy na témata jako umělá inteligence ve výuce, robotika v různých předmětech, práce s grafickými editory, aplikace na tvorbu videa a animace nebo on-line nástroje využitelné napříč předměty. Je to přibližně 70 kurzů během celého školního roku a pro pedagogy jsou zdarma,“ řekl Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.
Celoroční nabídku vzdělávacích kurzů pomyslně v červenci zakončuje Letní dílna. „Velmi si cením toho, že o vzdělávání mají učitelé zájem i během svého volna. V době letních prázdnin, kdy sami potřebují odpočívat a připravit se na nový školní rok, absolvují tento intenzivní kurz. Těší mě, že se naši pedagogové stále vzdělávají v nových trendech a moderní technologie chtějí ve výuce používat,“ uvedla Lucie Kantorová, náměstkyně primátora pro oblast školství a cestovního ruchu.
Čtvrtý ročník Letní dílny v Centru robotiky se uskutečnil od 22. do 25. července. Tak jako každý rok se i letos dílna zaměřila na určité téma a rozvoj konkrétních kompetenci. „V letošním roce jsme celou akci věnovali tématu televize a televiznímu programu. Během jednotlivých workshopů jsme prostřednictvím filmů, seriálů a televizních pořadů ukázali, jakým způsobem propojit školní výuku s reálným světem kolem nás. Workshopy byly postavené na konkrétních aktivitách z oblasti nové informatiky, rozvíjely digitální kompetence a v neposlední řadě cílily také na rozvoj komunikace, spolupráce a respektu mezi žáky, aktivizující metody a formy práce a formativní hodnocení v procesu výuky,“ popsala Martina Ceková, vedoucí vzdělávání pedagogů v Centru robotiky.
Reakce účastníků potvrzují, že Letní dílna v Centru robotiky je nejvyhledávanějším vzdělávacím workshopem pro pedagogy základních škol. Sbírá samá kladná hodnocení jako například od pana Martina, pedagoga z 1. základní školy v Plzni: „Za uplynulý školní rok jsem absolvoval značné množství různých školení na téma ICT, RVP atd. Musím říci, že v Centru robotiky to byla ‚jiná liga‘. Naprosto skvěle připravené, promyšlené, provázané, do detailu dotažené, jedním slovem fantastické. Byl to jedinečný koncert, na který budu dlouho vzpomínat, a o příštím školení o prázdninách je v mém případě zcela jistě rozhodnuto.“
Centrum robotiky je jedním z úseků Správy informačních technologií města Plzně. „Přivádíme tady děti ve věku 6 až 15 let k polytechnickým a přírodovědným oborům, proto stojí Centrum robotiky na počátku Plzeňského inovačního ekosystému PINE. Cílíme i na vzdělávání pedagogů a podporujeme smysluplné využívání informačních a digitálních technologií ve výuce. Celoročně je učíme efektivně pracovat s interaktivními pomůckami, on-line nástroji a aplikacemi. Pomáháme jim vytvářet výukové materiály, pracovat s roboty, robotickými stavebnicemi nebo badatelsky orientovanými sadami pro výuku přírodních věd. Nabízíme tandemovou výuku, exkurze či přímo vyučování ve škole,“ shrnul Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.
Plzeňskénovinky.cz informovala Mgr. Eva Barborková, tisková mluvčí Magistrátu města Plzně.
Plzeňskénovinky.cz informovala Mgr. Eva Barborková, tisková mluvčí Magistrátu města Plzně.
(jv,plzenskenovinky.cz,foto:arch.mmp)
Nejčtenější
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart